reklama

Práca alebo pracovné miesto a moje úvahy

V poslednej dobe som navštívila niekoľko za sebou nadväzujúcich pracovných pohovorov. Zarazili ma niektoré skutočnosti. Som externá študentka a na druhej strane sa mi podarilo získať miesto na pár hodín ako učiteľka ZUŠky, ešte síce nemám papier v rukách, ale bolo mi prisľúbené. Avšak pár hodín je pre mňa málo a určite nie tak zaplatených ako keď som mala pred tým stály pracovný pomer.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Tak som sa teda rozhodla (mimochodom som registrovaná na úrade práce), že si budem zháňať prácu. No a na každom pohovore som sa snažila čo najviac a najlepšie uspieť. Na každom jednom som sa naučila niečo nové. Na prvom, že sa mám vopred pripraviť na všetky možné aj nemožné otázky. Na druhom, že sa mám stále milo tváriť. Na tretiom, že flexibilita znamená, že musím byť zamestnávateľovi vždy poruke, keď to potrebuje. A najviac ma zarazilo, keď som prednedávnom prišla domov a rozprávala som sa s mamou o pohovore, ktorý som pred tým zvládla podľa mňa celkom dobre. No a moja mama sa zastavila pri tom, keď som jej vykladala, ako som hneď na začiatku na rovinu povedala, že teda od septembra budem pár hodín robiť aj učiteľku. Mama mi na to povedala, že to nemám hovoriť hneď na začiatku, že to ma určite nezoberú, ale budú si vyberať medzi takými, ktorý ten čas majú absolútne všetok. Tak ma to zarazilo, pretože som si myslela, že je lepšie, keď niečo povieš úprimne a hneď ako po dvoch mesiacoch školenia "tým hodiť" a povedať Dovidenia. Tak teraz neviem, je lepšie, keď je človek úprimný a nemá prácu, aj keď ju veľmi potrebuje (resp. peniaze) alebo je neúprimný a má to v suchu, netrápi sa pre hovadiny. Neviem. A ďalšia vec, čo ma trápi je takáto. Človek od malička hľadá niečo (akože prácu), čo by ho napĺňalo. Ja som si to niečo našla, je to divadlo, a to je jedno v akom smere. Takže učiteľka dramatického odboru na ZUŠ by bola práca pre mňa ako ušitá. Avšak, má sa človek rozhodnúť pre prácu, ktorá ho nekonečne napĺňa po psychickej stránke a finančne byť na tom veľmi zle? Alebo zobrať lepšie platenú prácu, ktorá sa dá naučiť a síce človeka nebaví, ale dá mu peniaze na živobitie a pomalé osamostatnenie sa od rodičov? Zasa otázka, na ktorú neviem dať odpoveď, aj keď ostatní sa k tomu vedia vyjadriť ale ja vravím, že pre mňa je to veľmi ťažké rozhodnutie, na ktoré si neviem trúfnuť. A ďalšia vec, ktorú mi moja mama povedala je, že ľudia nemajú takéto problémy ako ja, nerozhodujú sa, pretože nemajú na chlieb a tak musia robiť to, čo príde, aby boli peniaze. Ale ja tomu nerozumiem. O čom je potom ten život, keď z neho nemáš radosť a nerobíš čo ťa baví a nenapĺňaš svet svojím pričinením o vec? Neviem. Otázky, na ktoré si neviem dať odpoveď, vŕtajú vo mne deň aj noc a stále sa motám len v kruhu svojich myšlienok. Snažím sa hľadať cestu, no zatiaľ neviem, kde je. Možno má niekto iný názor na vec, budem rada, ak sa s ním stretnem.

Renata Kogelova

Renata Kogelova

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Tajomstvo toho, ako byť nešťastný je v tom, či máte čas uvažovať o tom, či ste sťastný alebo nie."George Bernard Shaw Zoznam autorových rubrík:  Ako som sa hľadala...

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu